6. helmikuuta 2010

Olipa kerran 6 päivää Olympialaisiin

Heräsin aamulla auringonpaisteeseen, ja niin alkoi tämä mainio lauantaipäivä. Olin sopinut Erikan kanssa, että lähdetään tutkailemaan olympiakylää, ja muita olympiamestoja. Mä olin ihan unohtanut, että olympialaiset oli se ensimmäinen kimmoke työluvan hakemiselle. Nyt kisat on ihan kulman takana!

Tässä kuvassa olen minä ja Olympiaratikka. Sillä pääsee kivasti suoraan olympiakylään...
...johon ei kylläkään pääse kulkemaan. Huippu-urheilijoilla pitää olla kuulemma rauha. Aussit oli koristaneet oman rakennuksensa jättimäisellä kengurulipulla.
Seuraava kohde oli YVR, lentokenttä, koska haluttiin nähdä, miten se on koristeltu. Siellä suurin osa Vancouveriin saapuvista kuitenkin saa ensituntuman kaupunkiin.
Richmondissa, joka on kaupunki ihan Vancouverin kyljessä, tai no melkein, kisaillaan ainakin pikaluistelu. Haluttiin käydä katsastamassa kisapuitteet. SkyTrain-asemalla oli eri koulujen tekemiä tervehdysjulisteita, ja tähän oli mahtunut myös Suomen lippu, JEE! Vancouverissa on suunnilleen kuukauden päivät tervehditty maailmaa "Welcome World", erilaisin bannerein.
Tässä toinen :) Lumihiutaleita ei kyllä hirveämmin ole näkynyt, tänäänkin oli joku 15 astetta lämmintä. Whistlerissä on kyllä lunta, ja sisäkisailut ei sitä kaipaakaan. Tällä hetkellä ainoa joka kärsii satamattomuudesta on kotoinen Cypress.

Maisemakuvia Richmondista, matkalla Olympic Ovalille. Erika sanoi mulle tänään noin kaksikymmentä kertaa, että "I love the mountains". Kävi selväksi, enkä voi oikein vastaankaan väittää.
Sunny Days :D
Ja itse Ovaali.
Granville-katu. Täällä rupeaa olemaan jo melkoinen kuhina. Ens viikolla alkaa työt! JEE!

1 kommentti: